مجموعه پوستر از بیانات ناب حضرت آیت الله محمد یزدی حفظه الله

0
3089
۳.۳
(۳)

مجموعه پوستر آیت الله محمد یزدی حفظه الله

الحمدلله آیت الله محمد یزدی حفظه الله از علمای بصیر، انقلابی، توانمند و در خدمت نظام و ولایت بوده اند و موید به تاییدات فراوان امامین انقلاب هستند در ادامه مجموعه پوستر آیت الله محمد یزدی از بیانات ناب این عالم بزرگوار تقدیم می گردد.

ایشان را می شناسند….

حضرت آیت الله یزدی شخصیت بزرگواری است که سال های متمادی در حوزه علمیه قم تدریس درس خارج داشتند و از جهات علمی، انقلابی و تقوایی همگان ایشان را می شناسند..ایشان واقعا از شخصیت های ممتازی است که در تاریخ زندگی اش از نظر علم، تقوا و قدرت ایستادگی در برابر تهاجم و نترسیدن از آن، خود را نشان داده است..
از بیانات حضرت  آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با رسانیوز ۱۳۹۴/۱۱/۲۷

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره یک

بسیار آگاه انقلابی و خط شناس…

آیت الله یزدی فردی بسیار آگاه، انقلابی، خط شناس، مطیع رهبر و بسیار زحمت کشیده در انقلاب است.
از بیانات حضرت آیت الله ممدوحی کرمانشاهی حفظه الله
در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا ۱۳۹۳/۱۲/۲۴

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره دو

نباید متروک بماند….

جای تأسف است که در نظام درسی حوزه خیلی کم به درس هایی که مربوط به منابع حکومتی است توجه می شود. از مراجع توقعی نیست ولی از اساتیدی که در حوزه قرار دارند توقع می رود حداقل مباحثی را از نظام حکومتی مطرح کنند و نباید در حوزه این مباحث حکومتی متروک بماند.آیت الله بروجردی از جمله شخصیت هایی بود که بحث قضا را شروع کرده بود چون بحث قضا از مباحث حکومتی است ولی در حوزه از آن بحث نمی شود ولی توقع این است که مباحث مورد نیاز روز باید از آن در حوزه بحث شود و مورد تفهیم و تفقه قرار بگیرد. حوزه ای که مرکز تفقه دین است می بایست نیازمندی های امت اسلامی را بفهمد و بعد از فهمیدن به میان امت بیاورد و آن را برای مردم تبیین کند.
بیانات در در گردهمایی بزرگ مبلغان ماه مبارک رمضان ۱۳ خرداد ۹۵

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره سه

خلوص و پیگیری…

از بیانات حضرت امام خامنه ای درباره آیت الله محمد یزدی:
دین و تقوی، علم و معرفت، دلسوزی و خلوص و پیگیری ای که در ایشان وجود دارد همه ی شرایط یک مدیریت خوب را پدید آورده است.
بیانات در دیدار مسئولین قضائی کشور۱۳۶۹/۰۴/۰۴

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره چهار

انتصاب یک دردآشنا…

جناب عالی را که از افراد متدین، مورد وثوق و دردآشنای اسلام و انقلاب می باشید، به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان منصوب می نمایم. توفیق بیشتر شما را در راه تأیید قوانین مورد رضایت خداوند و در جهت کمک به مستضعفین و محرومین جامعه اسلامی ایران خواستارم.
بخشی از حکم انتصاب ایشان  توسط حضرت امام خمینی
صحیفه نور جلد۲۰ صفحه۲۲۱

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره پنج

مجبور می شوند مراقبت داشته باشند….

حوزه انقلابی باید به گونه‌ای باشد که وقتی از بیرون به نهاد حوزه نگریسته می‌شود، حوزه، مجموعه‌ای پویا، زنده، پرتلاش و حساس نسبت به همه مسائل و حوادث انقلاب، نظام، اسلام، جامعه و حقایق و وقایع دنیا ترسیم شود… حوزه‌های علمیه باید به فعالیت‌های قوای سه‌گانه که مجموعه نظام اسلامی را اداره می‌کنند، حساسیت نشان دهند. اگر حوزه به فعالیت‌های قوای سه‌گانه حساسیت نشان دهد، مسئولان مجبور می‌شوند مراقبت بیشتری نسبت به رویکردهای خود داشته باشند.
دیدار با اعضای شورای سیاستگذاری و هیئت علمی همایش حوزه انقلابی ۱۲ بهمن ۹۵

این مطلب هم خواندنیه:  آیا شمر را می شناسید؟

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره شش

اجازه نمی دهیم عبور کنند…

در هر انتخاباتی از هر جناحی تائید صلاحیت شده اند یکی از اتهامات این است که شورای نگهبان مصلحت اندیشی می کند در حالی که ما صلاحیت فرد را طبق قانون مشخص می کنیم، قانون به صراحت ویژگی افراد را مشخص می سازد، حتی اجازه نمی دهیم آقازاده ای به واسطه آقازادگی از فیلترها عبور کند… امام و رهبری هیچ گاه به آقازاده هایشان در جایگاههای نظام راه ندادند و این نشان دهنده خلوص آن ها در انجام وظایف بود.
در همایش گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علوی قم ۱۸ بهمن ۹۶

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره هفت

یک ریال حقوق از قوه نگرفتم…

بعد از رحلت حضرت امام، آیت الله خامنه ای از بنده دعوت به عمل آوردند تا افراد مناسب را برای ریاست قوه قضائیه معرفی نمایم سپس وقتی لیست را ارائه دادم فرمودند خودتان به این موضوع فکر کنید و ریاست را عهده دار شوید بر این اساس بنده رئیس قوه قضائیه شدم… با اینکه در قانون اساسی در مورد بیان دارایی رئیس قوه قضائیه موردی نبود ولی بنده در ابتدای پذیرش مسئولیت دارایی ام را گفتم. بنده یک ریال حقوق از قوه قضائیه نگرفتم و فقط رهبری بودجه ای را برای کمک به قضات در نظر می گرفتند نظر فقهی خودم این بود که برای انجام واجبات نباید حقوق بگیرند اصلا در دوران ما و قضات هیچ حقوق نجومی وجود نداشت.
در همایش گرامیداشت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مدرسه علوی قم ۱۸ بهمن ۹۶

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره هشت

دو صفحه روی یک مطلب جزئی….

زیاد کردن جملات و واژه‌ها و پر کردن صفحات، تحول در حوزه  نیست. بنده وقتی برخی نوشتجات را نگاه می‌کنم، می‌بینم مؤلف درباره یک مطلب جزئی دو صفحه روی آن بحث کرده، اما با واژگان جدید و در حقیقت با کلمات بازی کرده است، این کار علمی نیست. ممکن است برای یک فقیه یک بحث ادبی پیش بیاید که از پرداختن به آن چاره‌ای نداشته باشد که آن بحث دیگری است، اما در بحث علمی نباید با الفاظ بازی کرد، بلکه باید خلاصه و پوست‌کنده، جوهره بحث علمی را با ساده‌ترین زبان ممکن که برای مخاطبین قابل فهم باشد ارائه کرد.
در گفت‌وگویی با هفته نامه افق حوزه  ۲۱ آذر ۹۶

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره نه

خیلی مهم است…

طلبه امروزی در حوزه مقدسه قم که همه شرایط برای او فراهم است، اگر بتواند فشارهای اقتصادی که برای او به همراه دارد را کنار بگذارد و کار علمی‌اش را دنبال کند حتماً موفق خواهد شد. اگر علاقه‌مند به تفسیر باشد، یک مفسر خوب خواهد شد، یا یک ادیب خوب یا فقیه خوبی خواهد شد، در هر رشته‌ای که علاقه فطری او باشد موفق خواهد شد، اما اگر طلبه‌ای هر روز در یکی از دروس حاضر و وارد یکی از گروه‌ها شود، در آخر به‌جایی نخواهد رسید. اگر یک طلبه برابر با استعداد درونی خودش جدیت به خرج بدهد و کاری به دنیا نداشته باشد و به اقل قلیل و همین شهریه کم اکتفا کند، طولی نخواهد کشید که دنیا به سراغ او خواهد آمد و زندگی او تأمین خواهد شد،

این مطلب هم خواندنیه:  آخرین توصیه‌ آیت‌الله خزعلی در نفس‌های آخر

اما اگر دائماً کار را عوض کند، در آخر خواهد گفت من اشتباه کردم که طلبه شدم. کسانی را داریم که بعداز سی یا چهل سال از این‌که طلبه شده‌اند اظهار پشیمانی می‌کنند و نمی‌داند چه‌کاره است، نه منبری خوبی است، نه فقیه خوبی است و نه محدث خوبی است، چراکه از این شاخه به آن شاخه رفته است، اما اگر دنبال یک رشته مورد علاقه و فطرتش رفته بود، موفق می‌شد، این علاقه خیلی مهم است.
در گفت‌وگو با هفته نامه افق حوزه  ۲۱ آذر ۹۶

پوستر آیت الله محمد یزدی شماره ده

 پوستر شماره یازده: وقفهای یک آیت الله…

آیت الله یزدی در بعد ساده زیستی دارای یک زندگی بسیار ساده و مثال زدنی داشتند؛ من معتقدم ایشان از تعلقات دنیوی به حداقل ضرورت ها بسنده می کردند و نشانه بارزش هم این بود که خانه خود را در زمان حیات خودشان برای حوزه علمیه قم وقف و همچنین کتاب های خودشان را نیز به کتابخانه آستان قدس رضوی و آستان مقدس کریمه اهل بیت سلام الله علیها اهدا کردند. در جلسات جامعه مدرسین نیز بر کم کردن و به حداقل رساندن تشریفات تأکید داشتند و معتقد بودند زندگی ما باید طلبگی بوده و برای دیگران جنبه آموزندگی داشته باشد.

بخشی از مصاحبه آیت الله حسینی بوشهری با رسانیوز ۱۸ بهمن ۹۹

 پوستر شماره دوازده: اجازه اجتهاد از امام….

گاهی شخصیت های ما به خاطر این که برخی از ویژگی های آنها به صورت برجسته در جامعه جلوه پیدا می کند، ویژگی های دیگرشان تحت الشعاع قرار می گیرد؛ من معتقدم آیت الله یزدی از شخصیت هایی بود که بعد سیاسی و مبارزاتی ایشان عملاً آن بعد علمی و فقهی و اجتهادی ایشان را تا اندازه ای تحت الشعاع قرار داده بود؛ این در حالی است که ایشان اجازه اجتهاد از حضرت امام رحمت الله علیه داشته و صاحب کرسی تدریس بودند و چه قبل و چه بعد از انقلاب دارای تألیفات گرانسنگی به زبان عربی و فارسی هستند.

بخشی از مصاحبه آیت الله حسینی بوشهری با رسانیوز ۱۸ بهمن ۹۹

پوستر شماره سیزده: فقط فقیه مبسوط الید….

آیت الله یزدی در مصاحبه با شماره ۲۶ نشریه حاشیه خرداد ۹۶ : راجع به وجوهات شرعیه مطلبی را تهیه کرده و معتقد بودم غیر از رهبری کس دیگری نمی‌تواند وجوهات بگیرد. ده پانزده صفحه بود. واقعاً عقیده‌ام هم بود. از ایشان خواهش کردم اجازه بدهند در جلسه بحث شود. یکی از آقایان گفت: در قم برایت دردسر درست می‌کنند! گفتم: یعنی چه؟ بحث طلبگی است و من هم استدلال دارم. اگر اینجا نتوانیم در این باره صحبت کنیم، پس کجا باید صحبت کنیم؟ بالاخره موافقت کردند بحث شود. این جزوه، بعدها چاپ شد. این بحث را در آنجا مطرح کردم و به ‌جای دو سه جلسه، خیلی طول کشید و آقایان موافق و مخالف خیلی بحث کردند. جناب آقای سید جعفر کریمی هم به آن جلسات می‌آمدند. ایشان روحیه خاصی دارند و در بحث معطل می‌کردند. با روحیه ایشان آشنا هستم. در اواخراین بحث، یک روز ایشان گفت: فکر می‌کنم نظر امام هم همین بود، منتهی ایشان کمتر اظهار می‌کردند. گفتم نمی‌دانم نظر ایشان بوده است یا نه، ولی من به‌طور قاطع معتقدم غیراز فقیهی که مبسوط‌الید است و امکان صرف وجوه را از جایگاه سرپرستی کلان جامعه دارد، کسی حق گرفتن سهم امام ندارد.

این مطلب هم خواندنیه:  این جور معارف من درآوردیِ خودساخته را من توصیه نمیکنم!!! / نقد صریح اصطلاحِ «اسلام رحمانی» توسط مقام معظم رهبری(دام ظله)+دانلود کلیپ

 

پوستر شماره چهارده: می گفت دردسر درست کردی!!!

آیت الله یزدی در مصاحبه با شماره ۲۶ نشریه حاشیه خرداد ۹۶ : بعد از فوت آيت‌الله گلپایگانی وآيت‌الله اراکی، بحث مرجعیت حضرت آيت‌الله خامنه‌ای«دام ظله» مطرح شد. در آنجا در مورد فهرستی که در این مورد تهیه شده بود، با حالت تجرّی خاصی می‌گفتم اين فهرست بايد واجد یک اثبات باشد و یک نفی. اثبات مرجعيت آقای خامنه‌ای است که اگر از بقیه آقايان بالاتر نباشد، کمتر هم نیست، نفی‌اش هم آقای منتظری است. بايد رسما اعلام كنيد كه ايشان صلاحيت مرجعيت ندارد…اسم نبرم بهتر است. عده‌ای بعداً در اين باره با من بحث کردند. در جامعه مدرسین با این که در اين باره صحبت کرده بودیم، تنش خیلی کم بود، ولی بیرون از جامعه مدرسین، بعضی از شخصیت‌های علمی در تهران در اين باره تاملاتي داشتند. حتی آقایی در یک جلسه رسمی با من دعوا کرد! من هم تند شدم وجواب ايشان را دادم. ..آقای هاشمی رفسنجانی از جنبه ديگري دراين باره تامل داشت وبه من می‌گفت: «دردسر درست کردی. چرا این کار را کردی؟ رهبری خودش مسئولیت زیادی دارد. کارهای مرجعیتی هم می‌آید و مانع رسیدگی به کارهای رهبری می‌شود». گفتم: «آقای هاشمی! اگر مرجعیت امام نبود، رهبریت امام نمی‌توانست خیلی برد داشته باشد. چرا به این نکته توجه نمی‌کنید که اگر کسی هم رهبر باشد و هم مرجع، نفوذ تصمیم‌گیری‌هایش خیلی بیشتر است. مگر کار مرجعیت چقدر است؟ یک تشکیلات استفتا درست می‌کنند که جواب سئوالات را برمبناي دروس ايشان می‌دهد، ولی اين را هم در نظر بگيريد كه اگر ایشان شرعاً مرجع باشند، عنوان رهبری می‌تواند کمک به مرجعیت هم باشد». آقای هاشمی یکی دو جلسه با من این بحث را کرد و گفت: «ولی دردسر درست کردی» و بعد دیگر دست از این بحث برداشت.

سایت طلبگی تا اجتهاد

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

این مطلب رو پسندیدید؟

برای امتیازدهی روی یک ستاره کلیک فرمایید

میانگین امتیاز ۳.۳ / ۵. تعداد رای: ۳

هنوز این مطلب امتیادهی نشده. شما می تونید اولین نفر باشید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها