مجموعه پوستر از بیانات ناب حجت الاسلام حمید ملکی

0
2627
۳
(۵)

بسم الله الرحمن الرحیم. حجت الاسلام حمید ملکی همرزم شهید چیت سازیان و شهید خوش لفظ این روزها معاون حوزه های علمیه ی کشور و مدیر حوزه علمیه قم است. شهید علی خوش لفظ در کتاب وقتی مهتاب گم شد ایشان را شمع محفل دوستان در جمع های جوانان انقلابی و جبهه ای همدان معرفی می کند. در ادامه برخی بیانات ناب ایشان تقدیم می شود:

پوستر یک: نگاه شان به دنبال لبخند آمریکا است…

اگر ما به دنبال ظواهر دنیا برویم به تحقیق دچار داستان بلعم باعورا در زندگی خود خواهیم شد، او به دنبال فرعون و لقمه حرام رفت و شیطان در زندگی او رخنه کرد. برخی به آمریکا چشم امید دارندعده‌ای تا دیروز به دنبال انزجار از شیطان بزرگ یعنی آمریکا بودند اما امروز نگاه شان به دنبال لبخند آمریکا است.عده‌ای در جنگ  تحمیلی به دنبال جهاد و شهادت بودند و برای حفظ حجاب و عفاف قیام کردند اما امروز گرفتار ظواهر دنیوی شده‌اند.گر ما به دنبال ظواهر دنیا باشیم و با افرادی نشست‌وبرخاست کنیم که اهل ایمان نباشند قطعاً از ایمان الهی دور خواهیم شد و از شیطان تبعیت خواهیم کرد.
بیانات در سومین شب ماه محرم، مسجد ابوذر شهرک صادقیه قم ۱۲ شهریور ۹۸

 

پوستر دو: باید قرآن را برسر سفره مردم بیاوریم…

باید سعی کنیم که قرآن را بر سر سفره مردم بیاوریم و این مساله نیاز به حلقه تفکر و مشورت دارد…متأسفانه حوزه در زمینه قرآنی ورود نکرده است و عقیده بنده این است که معاونت تهذیب وظیفه آموزشی ندارد و باید در مسائلی که زمبنه تهذیب و تربیت دارد، ورود کند….متاسفانه برای رویکرد کاربردی شدن قرآن در زندگی مردم قدم مثبتی برداشته نشده است و باید برای نهادینه کردن فرهنگ قرآن در زندگی مردم توجه ویژه انجام داد.
از بیانات در نشست با مبلغان گروه تبلغی سراج همدان ۲۶ خرداد ۹۶

این مطلب هم خواندنیه:  مجموعه پوستر از شهید بزرگوار سید حسن مدرس شهید مقابله با نفوذ و دیکتاتوری و عیار نمایندگی مجلس

 

پوستر سه :روحانیت انقلابی علت محدثه و مبقیه انقلاب

علت محدثه انقلاب امام و یاران امام بودند و البته مردم هم نقش اساسی در تشکیل این انقلاب داشتند؛ اگر مردم به فرمایشات و دستورات امام لبیک نمی‌گفتند به هیچ وجه انقلاب پیروز نمی‌شد..علت مبقیه یعنی آنکه باعث بقای انقلاب شد، باز روحانیت و در رأس آن ولایت فقیه است؛ اخوان المسلمین بیش از هشتاد سال با ظلم حاکمان ظالم مصر مبارزه کرد، بعد از هشتاد و چند سال پیروز شدند اما انقلابشان بیش از یک سال دوام نیاورد؛ آن‌ها علت محدثه بودند، اما علت مبقیه نداشتند…تمام مستضعفان جهان چشم شان به این انقلاب و پیروزی‌های آن دوخته شده است؛ این انقلاب تکیه‌گاه مستضعفان جهان است؛ جمهوری اسلامی تکیه‌گاهی برای مسلمانان جهان است و همه می‌دانند تنها پناهگاهی است که می‌توانند از ظلم‌های منطقه‌ای یا جهانی به آن پناه برند.
بیانات در گفت وگوی تفصیلی با رسا ۱۷ بهمن ۹۷

پوستر چهار: باید افراد با توانایی بالا را پذیرش کنیم..

باید در پذیرش طلاب به سمتی حرکت کنیم که آزمون اولیه حذف شود، اظهار داشت: معمولا در سبک فعلی آزمون‌ها استعداد خاصی کشف نمی‌شود بنابراین باید تمرکز خود را بر مصاحبه قرار دهیم.اگر به مصاحبه اهمیت ندهیم و نگاهی به سمت آن نداشته باشیم اشتباه بزرگی را مرتکب خواهیم شد چرا که در شناسایی تخصص افراد و توانایی‌های آنها در آینده با مشکل  روبه رو خواهیم شد.در مصاحبه باید آدم‌هایی را انتخاب کنیم که توانایی تبدیل شدن به حضرت امام را داشته باشند موضوعی که شاید سخت باشد اما در مسیر ایشان نیز می توان گام برداشت.یکی از ظلم‌هایی که به حوزه‌ها شده این است که نگاه به سمت حوزه همانند بهزیستی باشد یعنی در انتخاب افراد بگوییم اگر من این را انتخاب و یا اخراج نکنم او منحرف خواهد شد البته باید با تدبیری که افراد از حوزه زده نشوند آن ها را به مسیری که برای آن ها بهتر است راهنمایی کرد. اگر ملاک تنها نمره باشد افراد مورد نیاز حوزه را نمی توانیم به درستی انتخاب کنیم اما در مصاحبه بهتر می توانیم افرادی را که توانایی بالایی دارند را کشف کرد.
از بیانات در جمع طلاب همدانی ۲ خرداد ۹۸

این مطلب هم خواندنیه:  مجموعه پوستر جدید از بیانات ناب حضرت آیت الله اعرافی حفظه الله

این مطلب رو پسندیدید؟

برای امتیازدهی روی یک ستاره کلیک فرمایید

میانگین امتیاز ۳ / ۵. تعداد رای: ۵

هنوز این مطلب امتیادهی نشده. شما می تونید اولین نفر باشید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها