صوت تدریس کتاب الاساس فی اصول الفقه (استاد بنی عصار)

1
5630
۳.۱
(۱۷)

صوت تدریس کتاب الاساس فی اصول الفقه

به فضل الهی صوت تدریس کتاب الاساس فی اصول الفقه که توسط استاد بنی عصار در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ تدریس شده است هم اکنون آماده و خدمت شما عزیزان تقدیم میشود.

در این آرشیو ۵ جلسه اول به منظور آشنایی با شیوه تدریس استاد به صورت تک تک بارگزاری شده و بقیه جلسات به صورت بسته های صوتی تقدیم میشود.

ضمنا فایل موضوع جلسات نیز به صورت جداگانه تقدیم میگردد که میتوانید موضوعات جلسات را مشاهده و استفاده بفرمایید

توضیحات استاد بنی عصار

الاساس از سال ۹۷ تدریس شده و این تدریس دوم کتاب است که سال تحصیلی ۹۸- ۹۹ صورت گرفته است. از نگاه تدوین کننده الاساس کتابی ارزشمند است که شایسته اولین کتاب اصولی طلبه می باشد و سایر کتب برای شکل گیری ذهن دو مشکل اساسی داشتند و در این کتاب این دو مشکل وجود ندارد اول اینکه مطالب دچار اشکال و متضمن مطالب ناصحیح بود دوم اینکه ابهام در بسیاری از مسائل علم اصول بوجود می آمد. این کتاب علاوه بر رفع چنین مشکلاتی محاسن بسیاری دارد از جمله اشنایی با میراث گذشته تحت عنوان قبسات و تطبیقات بسیار ارزشمند و کاربردی. چند نکته در صوتهای موجود لازم به توجه است که خدمت شما تقدیم می­گردد:

  • در پایان غالب دروس، زمینه چینی و آماده سازی ذهنی برای درس بعد آماده شده است
  • سعی شده اول هر کلاس به پرسش و پاسخ پرداخته شود
  • مباحث به گونه ای است که اولا برای مبتدی است که میخواهد با یادگرفتن این اصول توانایی ورود به فقه را به دست آورد به گونه ای که اگر طلبه ای در پایه سوم این درس را بخواند کاملا آن را متوجه شود ثانیا توجه به سالهای آینده خصوصا درس اصول فقه مظفر و رسائل دارد که آنچه در اینجا خوانده می شود زمینه آن مباحث است
  • در هر جا که تفاوت خاص میان الموجز و الاساس وجود داشته و مقایسه آنها ثمره علمی داشته سعی شده نکات لازم گفته شود
  • در صوت مربوط به ده تا پانزده جلسه اول کتاب به دلیل انس نگرفتن طلاب با کتاب کمی سوالات بیشتر بوده و حوصله می خواهد تا از شروع صوت به متن وارد شود اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که در این چند جلسه مطالب بسیار پر اهمیتی از مباحث الفاظ گفته شده که طلبه در ابتدای اصول اگر به خوبی تلقی نکرده باشد تا پایان تحصیل در آن دچار مشکل است.
این مطلب هم خواندنیه:  آرشیو صوت تدریس فقه 3 استاد شورگشتی (لمعه)

از قسمت ۴۷ جلسات بدون حضور طلاب ضبط شده و به همین دلیل اولا مطالب کاملا به هم متصل و بدون واسطه شدن سوالات طلاب صورت گرفته است ثانیا تمام سعی بر این بوده که سوالات احتمالی مورد نظر گرفته شده و در میان مطالب مطرح شود.

موضوع جلسات

ردیف عنوان دانلود
۱ جلسه اول
۲ جلسه دوم
۳ جلسه سوم
۴ جلسه چهارم
۵ جلسه پنجم
۶ بسته صوتی از جلسات ۶ الی ۶۰
۷ بسته صوتی از جلسات ۶۱ الی ۷۵

 

این مطلب رو پسندیدید؟

برای امتیازدهی روی یک ستاره کلیک فرمایید

میانگین امتیاز ۳.۱ / ۵. تعداد رای: ۱۷

هنوز این مطلب امتیادهی نشده. شما می تونید اولین نفر باشید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
۱۳۹۹-۰۹-۰۹ ۹:۴۲ قبل از ظهر

این فایل تدریس کل کتاب الاساس (۴۸۸ صفحه) هست؟؟؟!!!