تولیدات آموزشی استاد بزرگوار سعید هدایت شده از حوزه مقدسه قم – شرح نموداری صرف ساده

0
5149
۴
(۳۱)

بسم الله الرحمن الرخیم …
یکی از ماموریت هایی که سایت طلبگی تا اجتهاد برای خود در نظر گرفته است کمک به طلاب و اساتید بزرگوار در نشر تولیدات علمی فاخر این عزیزان است. در ادامه تولیدات استاد بزرگوار سعید هدایت شده تقدیم می گردد.

دانلود کتاب شرح نموداری صرف ساده استاد سعید هدایت شده

دانلود تلخیص کتاب شرح نموداری صرف ساده ایشان

تمارین صرفی تهیه شده توسط استاد هدایت شده

توضیحات زیر دربار این اثر که توسط مولف بزرگوار فرستاده شده است:

روشی که در کتاب حاضر پیگیری شده است تجمیع روش جامع المقدمات و صرف ساده می باشد که حاصل استفاده از تجربه ۳۰ ساله استاد «قدمعلی اسحاقیان» در تدریس علم صرف برای گروه های مختلف حوزوی است. این جانب با استفاده از این روش و تکمیل آن از حیث محتوایی و توجه به سایر کتاب های آموزشی علم صرف (از کتاب استاد و درس مرحوم صفائی حائری تا کتاب های مبادی العربیه و علوم العربیه و غیره) و استفاده از رویکرد کاربردی و نموداری در ارائه مطالب و دسته بندی مطالب بر اساس محتوا و به شکل درس درس و مشخص کردن تعداد جلسات لازم برای هر درس، سعی کردم که هر استادی با مطالعه این کتاب بتواند به راحتی تدریس علم صرف را به شیوه صحیحی پیگیری نماید و طلاب نیز با در دست داشتن کتاب بتوانند به راحتی علم صرف را بیاموزند و اشکالات و نواقص خودشان را با مراجعه به کتاب برطرف نمایند. لازم به ذکر است که برخی تمارین و امتحانات Open book در فایل های پیوست این کتاب وجود دارد که حل آن ها کمک شایانی به توانمندی طلاب دارد. همچنین برای یادآوری و ملکه شدن علم صرف در ذهن، تلخیص کتاب حاضر در فایل پیوست تهیه شده است که طلاب گرامی با تهیه آن و انجام چند مرتبه بحث دوره ای می توانند مباحث ضروری و کاربردی علم صرف را تا پایان عمر علمی شان حفظ نمایند. کتاب حاضر پس از چند دوره تدریس توسط این جانب و اساتید مختلف مورد ارزیابی و اصلاح قرار گرفت و در نهایت به چاپ رسید و از سال ۹۲ در کتاب فروشی ها به فروش گذاشته شد، اما به دلیل استقبال طلاب در نقاط مختلف ایران و عدم امکان دسترسی آن ها به کتاب، این کتاب به صورت رایگان در سایت طلبگی تا اجتهاد ارائه شده است. لینک ارتباط با این جانب در بستر ایتا «https://eitaa.com/Hedayatshodeh» می باشد، لطفاً این جانب را از نظرات و راهنمایی هایشان بی بهره نگذارید.

این مطلب هم خواندنیه:  کارگاه آشنایی با لغت در ادبیات عرب + دانلود رایگان فیلم و صوت و نمودارها و کتب مرتبط

یادداشتی که این استاد بزرگوار درباره سوابق و علایق خود لطف فرمودند:

سعید هدایت شده، متولد ۱۳۶۷ در قم، در سال ۱۳۸۳ وارد حوزه علمیه قم شدم و از سال ۱۳۸۹ تا کنون مشغول تدریس ادبیات عرب، علم کلام و علم منطق در مدارس علمیه قم هستم. دارای تحصیلات ارشد کلام از مؤسسه امام صادق (علیه السلام) و ارشد روانشناسی اسلامی با گرایش مثبت گرا از دانشگاه قرآن و حدیث می باشم. معتقدم که آموزش دروس حوزوی، علوم انسانی و حتی بعضی مباحث تبلیغی به شکل کاربردی، دسته بندی شده و نموداری اثرگذاری بیشتری در فرایند یادگیری دارد. از این رو از گذشته تا به حال سعی کردم که این رویکرد آموزشی را اجراء کرده و آن را میان طلاب و اساتید توسعه دهم.

این مطلب رو پسندیدید؟

برای امتیازدهی روی یک ستاره کلیک فرمایید

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد رای: ۳۱

هنوز این مطلب امتیادهی نشده. شما می تونید اولین نفر باشید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها