بسم الله الرحمن الرحیم
صوت تدریس صرف
در این مطلب، یکی از آرشیوهای صوتی درس صرف که بر اساس تدریس کتاب صرف ساده تهیه شده است را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم. این آرشیو صوتی توسط استاد مهدی کچویی تدریس شده است که توسط بسیاری از طلاب تا کنون دانلود و مورد استفاده فراوان واقع شده است.
دانلود صوت صرف
از جدول زیر میتوانید جلسات تدریس صرف را دانلود نمایید. توجه کنید که ممکن است بعضی از جلسات تدریس ضبط نشده باشد اما تقریبا اکثر جلسات ضبط شده است.
کلیک کنید *جدید*آرشیو صوت صرف سال ۹۴-۹۵*جدید* کلیک کنید
شماره جلسه | دانـــلـــــود | موضوع جلسه |
۴ | دریافت | تعریف علوم مختلف ادبیات عرب |
۵ | دریافت | تطبق علوم مختلف ادبیات عرب در یک مثال جامع |
۶ | دریافت | تطبق علوم مختلف ادبیات عرب در یک مثال جامع |
۷ | دریافت | موضوع علم صرف |
۸ | دریافت | اشتقاق |
۹ | دریافت | تعریف مجدد اسم و فعل و حرف و ادامه اشتقاق |
۱۰ | دریافت | حروف و اصلی و زائد |
۱۱ | دریافت | ابنیه کلمه |
۱۲ | دریافت | قواعد وزن |
۱۳ | دریافت | قواعد وزن |
۱۴ | دریافت | قواعد وزن |
۱۵ | دریافت | قواعد وزن |
۱۶ | دریافت | کار با نمودار قواعد وزن |
۱۷ | دریافت | کار با نمودار قواعد وزن |
۱۸ | دریافت | جمع بندی و نتیجه گیری از قواعد وزن |
۱۹ | دریافت | انواع کلمه |
۲۰ | دریافت | انواع کلمه |
۲۱ | دریافت | مقدمه فعل |
۲۲ | دریافت | ماضی معلوم |
۲۳ | دریافت | حل تمرین، آموزش دفتر تمرین صرف، ماضی معلوم |
۲۴ | دریافت | حل تمرین، مضارع معلوم |
۲۵ | دریافت | ابواب ثلاثی مجرد معلوم |
۲۶ | دریافت | امر معلوم |
۲۷ | دریافت | کار با معجم الوسیط ۱ |
۲۸ | دریافت | کار با معجم الوسیط ۲ |
۲۹ | دریافت | ماضی مجهول |
۳۰ | دریافت | ماضی مجهول |
۳۱ | دریافت | ترجمه فعل مجهول |
۳۲ | دریافت | ترجمه فعل مجهول |
۳۳ | دریافت | فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۴ | دریافت | فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۵ | دریافت | فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۶ | دریافت | فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۷ | دریافت | مجهول کردن فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۸ | دریافت | کار با نمودار ذهب، فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۹ | دریافت | کار با نمودار عدل |
۴۰ | دریافت | کار با نمودار عدل |
۴۱ | دریافت | کار با نمودار بغی |
۴۲ | دریافت | صور فعل معلوم متعدی و مجهول آنها |
۴۳ | دریافت | کار با نمودار دعا |
۴۴ | دریافت | ترجمه فعل مجهول |
۴۵ | دریافت | ترجمه فعل مجهول |
۴۶ | دریافت | حل تمرینات زیارت عاشورا |
۴۷ | دریافت | ترجمه صحیح اسم فاعل و اسم مفعول |
۴۸ | دریافت | حل تمرینات اسم فاعل و اسم مفعول |
۵۰ | دریافت | حل تمرینات نزع خافض |
۵۱ | دریافت | مجهول سماعی |
۵۲ | دریافت | حل تمرینات جلسه قبل |
۵۳ | دریافت | ادغام |
۵۴ | دریافت | حل تمرین |
۵۵ | دریافت | ادغام و اعلال |
۵۶ | دریافت | حل تمرینات و اعلال |
۵۸ | دریافت | حل تمرین اعلال |
۶۰ | دریافت | حل تمرین، توضیح نکات قواعد اعلال |
۶۲ | دریافت | جدول قواعد اعلال |
۶۳ | دریافت | قواعد اعلال |
۶۴ | دریافت | تمرین بررسی تمام حالات یک فعل معتل (کاربردی) |
۶۵ | دریافت | حل تمرین اعلال |
۶۷ | دریافت | حل تمرین اعلال |
۶۹ | دریافت | قواعد تخفیف همزه (استاد راسل) |
۷۰ | دریافت | قواعد تخفیف همزه (استاد راسل) |
۷۱ | دریافت | قواعد تخفیف همزه (استاد راسل) |
۷۲ | دریافت | قواعد تخفیف همزه (استاد راسل) |
۷۳ | دریافت | تمرین قواعد مهموز |
۷۴ | دریافت | حل تمرین و مضارع منصوب |
۷۵ | دریافت | حل کامل امتحان کلاسی |
۷۷ | دریافت | قواعد نون تأکید |
۷۸ | دریافت | قواعد نون تأکید |
۷۹ | دریافت | |
۸۰ | دریافت | باب افعال |
۸۲ | دریافت | |
۸۳ | دریافت | |
۸۴ | دریافت | معنای ابواب ثلاثی مزید |
۸۵ | دریافت | معنای ابواب ثلاثی مزید |
۸۶ | دریافت | معنای ابواب ثلاثی مزید |
۸۷ | دریافت | معنای ابواب ثلاثی مزید |
۸۸ | دریافت | باب تفعّل |
۸۹ | دریافت | باب افتعال |
۹۰ | دریافت | باب افتعال |
۹۱ | دریافت | باب افتعال |
۹۲ | دریافت | |
۹۴ | دریافت | ابواب مزید |
۹۵ | دریافت | ابواب مزید |
۹۶ | دریافت | استفعال |
۹۷ | دریافت | استفعال |
۹۸ | دریافت | ابواب غیرمشهور، افعال رباعی |
۱۰۰ | دریافت | پایان بخش فارسی کتاب |
۱۰۱ | دریافت |
ابتدای بخش عربی کتاب (اسم) آموزش متن خوانی |
۱۰۲ | دریافت | آموزش متن خوانی |
۱۰۳ | دریافت | آموزش متن خوانی |
۱۰۴ | دریافت | آموزش متن خوانی |
۱۰۵ | دریافت | آموزش متن خوانی |
۱۰۶ | دریافت | آموزش متن خوانی |
۱۰۷ | دریافت | آموزش متن خوانی |
۱۱۰ | دریافت | آموزش متن خوانی |
۱۱۱ | دریافت | آموزش متن خوانی |
۱۱۲ | دریافت | آموزش متن خوانی |
۱۱۳ | دریافت | |
۱۱۷ | دریافت | |
۱۱۸ | دریافت | |
۱۱۹ | دریافت | |
۱۲۱ | دریافت | |
۱۲۲ | دریافت | |
۱۲۳ | دریافت | |
۱۲۴ | دریافت | |
۱۲۵ | دریافت | |
۱۲۶ | دریافت | |
۱۲۷ | دریافت | |
۱۲۸ | دریافت | |
۱۲۹ | دریافت | |
۱۳۰ | دریافت | |
۱۳۱ | دریافت | |
۱۳۲ | دریافت | |
۱۳۳ | دریافت | |
۱۳۴ | دریافت | |
۱۳۵ | دریافت | |
۱۳۶ | دریافت | |
۱۳۷ | دریافت | |
۱۳۸ | دریافت | |
۱۳۹ | دریافت | |
۱۴۱ | دریافت | |
۱۴۲ | دریافت | |
۱۴۳ | دریافت | |
۱۴۴ | دریافت | |
۱۴۵ | دریافت | |
۱۴۶ | دریافت | |
۱۴۷ | دریافت | |
۱۴۸ | دریافت | |
۱۴۹ | دریافت | |
۱۵۰ | دریافت | |
۱۵۱ | دریافت | |
۱۵۲ | دریافت | |
۱۵۳ | دریافت | |
۱۵۴ | دریافت | |
۱۵۵ | دریافت | |
۱۵۶ | دریافت | |
۱۵۷ | دریافت | |
۱۵۸ | دریافت | |
۱۵۹ | دریافت | |
۱۶۰ | دریافت | |
۱۶۱ | دریافت | |
۱۶۲ | دریافت | |
۱۶۳ | دریافت | |
۱۶۴ | دریافت | |
۱۶۵ | دریافت | |
۱۶۶ | دریافت | |
۱۶۷ | دریافت | |
۱۶۸ | دریافت | |
۱۶۹ | دریافت | |
۱۷۰ | دریافت | |
۱۷۱ | دریافت | |
۱۷۲ | دریافت | |
۱۷۳ | دریافت | |
۱۷۴ | دریافت | |
۱۷۵ | دریافت |
باتشکر از سایت بسیار مفید و کاربردی شما. خداوند حفظتان کند
لطفا با ذکر تاریخ باشد
ممنون
با سلام خدمت شما انشالله مطالب تون روز به روز پربارتر و بیشتر بشه اما یک پیشنهاد خیلی خیلی مهم دارم متاسفانه دروس صوتی حوزه که دفتر تبلیغات اسلامی اونا رو تهیه کرده خیلی بی کیفیت اند(اکثرشون مال سالهای اوائل انتقلاب اند)که کیفیت صدا خوب نیست وباید بگم ابتدا از شما به خاطر این صوت ها تشکر میکنم و زحمت هاتون رو سپاسگذارم ولی متاسفانه متاسفانه صوت های شما (که منچنتایی رو دانلود کردم)اصلا کیفیتخوبی ندارند(وبه شخصه از متون سایت استفاده میکنم تا صوت ،چون هزینه هدر دادن است به این شکل. اگه میخواید کار خیرتون تکمیل بشه(وهمونطور که گفتید… بیشتر بخوانید
با سلام خدمت شما امیدوارم مطالب بنده رو هم روی سایت بذارین چون شاید به مذاق برخی ها خوش نیاد میگم در ابتدا صمیمیانه از تلاش های بی بدیل شما سپاسگزارم و لازم دونستم که چند نکته رو خدمت شما بگم: ۱. حتما در سایتتون از صوت اساتید گذشته هم استفاده کنین ضمن احترام به نظریات دوستانی که میگن کارهای گذشته بی کیفیت هست از نظر صدا باید بگم خداییش از نظر شیوه تدریس و ارائه نمونه اند و به جرأت میگم بنده با اینکه همه سی دی های حوزه رو دارم خیلی وقت ها از گوش کردن به یک… بیشتر بخوانید
ببخشید میخواستم بدونم استاد شورگشتی که در مدرسه معصومیه تدریس اصول دارند کتابی در شرح اصول الفقه نوشته اند؟نام کتاب و تعداد جلد و قیمت آن و محل تهیه آن را میخواستم.
ممنون و خدا خیرتون بده.من طلبه مدرسه میرزاحسین اصفهان هستم
سلام علیکم در درجه اول باید معلوم کنید که هدفتان از یادگیری عربی چیست؟ آیا هدفتان همان هدف حوزوی از یادگیری این علوم است یا هدفتان همان هدفی است که خارج از حوزه، یادگیرندگان عربی دنبال میکنند؟ به عنوان مثال، یادگیری عربی در حوزه، دارای یک سلسله دروس مشخص است که در نهایت با مطالعه آنها، فهم عمق معنا حاصل میشود که برای اجتهاد مورد نیاز است اما ادبیات عرب، در خارج از حوزه نیز مطالعه میشود که به منظور فهم کلام عرب و تکلم میباشد. این فایل ها بر اساس کتاب صرف ساده بیان شده که منبع اصلی درس… بیشتر بخوانید
برای حرکت با این فایلها چه کتابی باید تهیه شود؟
ضمنا اینجانب در حال شرکت در کلاسهای ترم یک قواعد عربی کانون زبان با کتاب آموزش صرف کشفی هستم
۱- شرح انموذج
۲- شرح مختصر المعانی
آیا فایل آموزشی از کتاب بدایه النحو دارید؟
متشکر.
اگرمی شود پی دی اف فرهنگ لغت معجم الوسیط جدید سال۱۳۹۵ را بگذارید.
لطفا جدید باشد.مال سال۱۳۹۵.
لطفا دی اف جامع المقدمات سأل ۱۳۹۵ هم بگذارید+پی دی اف صرف ساده سال ۱۳۹۵+پی دی اف صرف متوسطه آقای حمید محمدی( جدید:سال۱۳۹۵ )
برنامه های کامپیوتری واندرویدی آن راهم بفرستید.
باتشکر.
ببخشید ممکن هست موضوعات تحقیقی صرفی هم بزارید. تشکر
البته زیاد از این وارد هست
از سایت عالیتان تشکر ویژه دارم
این جوری اذیت میشیم
خدانگهدار
سلام مجدد و عرض پوزش ببخشید چرا ۲۰ تا ۳۰ تا از درس ها افتاده و شماره شان نیست لطفا یک صرف ساده کامل منتشر کنید با توجه به اینکه علم صرف فقط در پایه اول در قالب کتاب صرف ساده تدریس میشه و خیلی برای طلبه ها مهمه .و دومم اینکه گاهی با فرمت تصویری و گاهی ریل پلیر و گاهی ام پی تری اپلود شده و بعضی شمارگان درس ها نیز ثبت نشده از جمله فایل ۲۷ و ۲۸ که باید مثل فایل های قبلی شماره داشته باشه تا موقع گوش دادن پیوستگی دروس حفظ بشه و از… بیشتر بخوانید
آرشیو ۹۴-۹۳ کاملتر است و سال بعد با کیفیت بالاتر ضبط شده اما فقط ترم اول است
میتوانید از آرشیو استاد راسل نیز استفاده کنید
عذر خواهم بنده طلبه نیستم هنوز،سوالی داشتم
صرفی که در سال ۹۴-۹۵ تدریس شده ، مانند سال قبلش موضوع بندی نشده
آیا تفاوتی مبنی بر تکامل وجود داره؟
کدام رو برای آموزش پیشنهاد میفرمایید؟
خدا اجرتان دهد
لطف کنید از جلسات ۱۱۳ به بعد رو هم موضوعاتش رو مشخص کنید تا بتونیم به صورت موضوعی جلسات رو دانلود کنیم
ممنون
با عرض سلام و ادبتالار گفتگوی اساتید صرف با آدرس http://forum.tmd.irپذیرای نکات صرفی و یا محتوای آموزشی صرف جهت تدریس اساتید صرف تمام مدارس حوزه های علیمه کشور میباشد و حضور علمی شما در تالار باعث ارتقای متون جدید صرفی و اساتید صرف خواهد شد همچنین جهت دسترسی آسان به محتوای سایت کانالی در پیام رسان اجتماعی ایرانی سروش فعالیت میکند (آدرس: http://sapp.ir/sarf.tmd )در این آدرس هم میتوانید برنامه سروش را دریافت نمایید http://forum.tmd.ir/posts/t135-khnl-Tl-rsny-w-dryft-swlt-styd برای حضور در رتبه اساتید در تالار و ارتقای سطح دسترسی به محتوا در صورت تدریس صرف در مدارس مشخصات خود را از طریق صندوق پستی… بیشتر بخوانید
من این صوتهای بخش اسمش رو گوش دادم… ایشون بسیار کم به مطالب صرفی اشاره میکنن… و دائما دارن متن نه چندان قویِ صرف ساده را ترکیب میکنن خب بجای صرف تجزیه و ترکیب یا صمدیه درس میدادند…
فکر کنم خیلی درست نیست!!!
(این انتقاد ما رو اگه امکانش هست به ایشون برسونید)