بسم الله الرحمن الرحیم
صوت تدریس صرف
در این مطلب، یکی از آرشیوهای صوتی درس صرف که بر اساس تدریس کتاب صرف ساده تهیه شده است را خدمت شما عزیزان تقدیم میکنیم. این آرشیو صوتی توسط استاد مهدی کچویی تدریس شده است که توسط بسیاری از طلاب تا کنون دانلود و مورد استفاده فراوان واقع شده است.
دانلود صوت صرف
از جدول زیر میتوانید جلسات تدریس صرف را دانلود نمایید. توجه کنید که ممکن است بعضی از جلسات تدریس ضبط نشده باشد اما تقریبا اکثر جلسات ضبط شده است.
کلیک کنید *جدید*آرشیو صوت صرف سال ۹۴-۹۵*جدید* کلیک کنید
شماره جلسه | دانـــلـــــود | موضوع جلسه |
۴ | ![]() |
تعریف علوم مختلف ادبیات عرب |
۵ | ![]() |
تطبق علوم مختلف ادبیات عرب در یک مثال جامع |
۶ | ![]() |
تطبق علوم مختلف ادبیات عرب در یک مثال جامع |
۷ | ![]() |
موضوع علم صرف |
۸ | ![]() |
اشتقاق |
۹ | ![]() |
تعریف مجدد اسم و فعل و حرف و ادامه اشتقاق |
۱۰ | ![]() |
حروف و اصلی و زائد |
۱۱ | ![]() |
ابنیه کلمه |
۱۲ | ![]() |
قواعد وزن |
۱۳ | ![]() |
قواعد وزن |
۱۴ | ![]() |
قواعد وزن |
۱۵ | ![]() |
قواعد وزن |
۱۶ | ![]() |
کار با نمودار قواعد وزن |
۱۷ | ![]() |
کار با نمودار قواعد وزن |
۱۸ | ![]() |
جمع بندی و نتیجه گیری از قواعد وزن |
۱۹ | ![]() |
انواع کلمه |
۲۰ | ![]() |
انواع کلمه |
۲۱ | ![]() |
مقدمه فعل |
۲۲ | ![]() |
ماضی معلوم |
۲۳ | ![]() |
حل تمرین، آموزش دفتر تمرین صرف، ماضی معلوم |
۲۴ | ![]() |
حل تمرین، مضارع معلوم |
۲۵ | ![]() |
ابواب ثلاثی مجرد معلوم |
۲۶ | ![]() |
امر معلوم |
۲۷ | ![]() |
کار با معجم الوسیط ۱ |
۲۸ | ![]() |
کار با معجم الوسیط ۲ |
۲۹ | ![]() |
ماضی مجهول |
۳۰ | ![]() |
ماضی مجهول |
۳۱ | ![]() |
ترجمه فعل مجهول |
۳۲ | ![]() |
ترجمه فعل مجهول |
۳۳ | ![]() |
فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۴ | ![]() |
فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۵ | ![]() |
فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۶ | ![]() |
فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۷ | ![]() |
مجهول کردن فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۸ | ![]() |
کار با نمودار ذهب، فعل متعدی به حرف جرّ |
۳۹ | ![]() |
کار با نمودار عدل |
۴۰ | ![]() |
کار با نمودار عدل |
۴۱ | ![]() |
کار با نمودار بغی |
۴۲ | ![]() |
صور فعل معلوم متعدی و مجهول آنها |
۴۳ | ![]() |
کار با نمودار دعا |
۴۴ | ![]() |
ترجمه فعل مجهول |
۴۵ | ![]() |
ترجمه فعل مجهول |
۴۶ | ![]() |
حل تمرینات زیارت عاشورا |
۴۷ | ![]() |
ترجمه صحیح اسم فاعل و اسم مفعول |
۴۸ | ![]() |
حل تمرینات اسم فاعل و اسم مفعول |
۵۰ | ![]() |
حل تمرینات نزع خافض |
۵۱ | ![]() |
مجهول سماعی |
۵۲ | ![]() |
حل تمرینات جلسه قبل |
۵۳ | ![]() |
ادغام |
۵۴ | ![]() |
حل تمرین |
۵۵ | ![]() |
ادغام و اعلال |
۵۶ | ![]() |
حل تمرینات و اعلال |
۵۸ | ![]() |
حل تمرین اعلال |
۶۰ | ![]() |
حل تمرین، توضیح نکات قواعد اعلال |
۶۲ | ![]() |
جدول قواعد اعلال |
۶۳ | ![]() |
قواعد اعلال |
۶۴ | ![]() |
تمرین بررسی تمام حالات یک فعل معتل (کاربردی) |
۶۵ | ![]() |
حل تمرین اعلال |
۶۷ | ![]() |
حل تمرین اعلال |
۶۹ | ![]() |
قواعد تخفیف همزه (استاد راسل) |
۷۰ | ![]() |
قواعد تخفیف همزه (استاد راسل) |
۷۱ | ![]() |
قواعد تخفیف همزه (استاد راسل) |
۷۲ | ![]() |
قواعد تخفیف همزه (استاد راسل) |
۷۳ | ![]() |
تمرین قواعد مهموز |
۷۴ | ![]() |
حل تمرین و مضارع منصوب |
۷۵ | ![]() |
حل کامل امتحان کلاسی |
۷۷ | ![]() |
قواعد نون تأکید |
۷۸ | ![]() |
قواعد نون تأکید |
۷۹ | ![]() |
|
۸۰ | ![]() |
باب افعال |
۸۲ | ![]() |
|
۸۳ | ![]() |
|
۸۴ | ![]() |
معنای ابواب ثلاثی مزید |
۸۵ | ![]() |
معنای ابواب ثلاثی مزید |
۸۶ | ![]() |
معنای ابواب ثلاثی مزید |
۸۷ | ![]() |
معنای ابواب ثلاثی مزید |
۸۸ | ![]() |
باب تفعّل |
۸۹ | ![]() |
باب افتعال |
۹۰ | ![]() |
باب افتعال |
۹۱ | ![]() |
باب افتعال |
۹۲ | ![]() |
|
۹۴ | ![]() |
ابواب مزید |
۹۵ | ![]() |
ابواب مزید |
۹۶ | ![]() |
استفعال |
۹۷ | ![]() |
استفعال |
۹۸ | ![]() |
ابواب غیرمشهور، افعال رباعی |
۱۰۰ | ![]() |
پایان بخش فارسی کتاب |
۱۰۱ | ![]() |
ابتدای بخش عربی کتاب (اسم) آموزش متن خوانی |
۱۰۲ | ![]() |
آموزش متن خوانی |
۱۰۳ | ![]() |
آموزش متن خوانی |
۱۰۴ | ![]() |
آموزش متن خوانی |
۱۰۵ | ![]() |
آموزش متن خوانی |
۱۰۶ | ![]() |
آموزش متن خوانی |
۱۰۷ | ![]() |
آموزش متن خوانی |
۱۱۰ | ![]() |
آموزش متن خوانی |
۱۱۱ | ![]() |
آموزش متن خوانی |
۱۱۲ | ![]() |
آموزش متن خوانی |
۱۱۳ | ![]() |
|
۱۱۷ | ![]() |
|
۱۱۸ | ![]() |
|
۱۱۹ | ![]() |
|
۱۲۱ | ![]() |
|
۱۲۲ | ![]() |
|
۱۲۳ | ![]() |
|
۱۲۴ | ![]() |
|
۱۲۵ | ![]() |
|
۱۲۶ | ![]() |
|
۱۲۷ | ![]() |
|
۱۲۸ | ![]() |
|
۱۲۹ | ![]() |
|
۱۳۰ | ![]() |
|
۱۳۱ | ![]() |
|
۱۳۲ | ![]() |
|
۱۳۳ | ![]() |
|
۱۳۴ | ![]() |
|
۱۳۵ | ![]() |
|
۱۳۶ | ![]() |
|
۱۳۷ | ![]() |
|
۱۳۸ | ![]() |
|
۱۳۹ | ![]() |
|
۱۴۱ | ![]() |
|
۱۴۲ | ![]() |
|
۱۴۳ | ![]() |
|
۱۴۴ | ![]() |
|
۱۴۵ | ![]() |
|
۱۴۶ | ![]() |
|
۱۴۷ | ![]() |
|
۱۴۸ | ![]() |
|
۱۴۹ | ![]() |
|
۱۵۰ | ![]() |
|
۱۵۱ | ![]() |
|
۱۵۲ | ![]() |
|
۱۵۳ | ![]() |
|
۱۵۴ | ![]() |
|
۱۵۵ | ![]() |
|
۱۵۶ | ![]() |
|
۱۵۷ | ![]() |
|
۱۵۸ | ![]() |
|
۱۵۹ | ![]() |
|
۱۶۰ | ![]() |
|
۱۶۱ | ![]() |
|
۱۶۲ | ![]() |
|
۱۶۳ | ![]() |
|
۱۶۴ | ![]() |
|
۱۶۵ | ![]() |
|
۱۶۶ | ![]() |
|
۱۶۷ | ![]() |
|
۱۶۸ | ![]() |
|
۱۶۹ | ![]() |
|
۱۷۰ | ![]() |
|
۱۷۱ | ![]() |
|
۱۷۲ | ![]() |
|
۱۷۳ | ![]() |
|
۱۷۴ | ![]() |
|
۱۷۵ | ![]() |
باتشکر از سایت بسیار مفید و کاربردی شما. خداوند حفظتان کند
لطفا با ذکر تاریخ باشد
ممنون
با سلام خدمت شما انشالله مطالب تون روز به روز پربارتر و بیشتر بشه اما یک پیشنهاد خیلی خیلی مهم دارم متاسفانه دروس صوتی حوزه که دفتر تبلیغات اسلامی اونا رو تهیه کرده خیلی بی کیفیت اند(اکثرشون مال سالهای اوائل انتقلاب اند)که کیفیت صدا خوب نیست وباید بگم ابتدا از شما به خاطر این صوت ها تشکر میکنم و زحمت هاتون رو سپاسگذارم ولی متاسفانه متاسفانه صوت های شما (که منچنتایی رو دانلود کردم)اصلا کیفیتخوبی ندارند(وبه شخصه از متون سایت استفاده میکنم تا صوت ،چون هزینه هدر دادن است به این شکل. اگه میخواید کار خیرتون تکمیل بشه(وهمونطور که گفتید… بیشتر بخوانید
با سلام خدمت شما امیدوارم مطالب بنده رو هم روی سایت بذارین چون شاید به مذاق برخی ها خوش نیاد میگم در ابتدا صمیمیانه از تلاش های بی بدیل شما سپاسگزارم و لازم دونستم که چند نکته رو خدمت شما بگم: ۱. حتما در سایتتون از صوت اساتید گذشته هم استفاده کنین ضمن احترام به نظریات دوستانی که میگن کارهای گذشته بی کیفیت هست از نظر صدا باید بگم خداییش از نظر شیوه تدریس و ارائه نمونه اند و به جرأت میگم بنده با اینکه همه سی دی های حوزه رو دارم خیلی وقت ها از گوش کردن به یک… بیشتر بخوانید
ببخشید میخواستم بدونم استاد شورگشتی که در مدرسه معصومیه تدریس اصول دارند کتابی در شرح اصول الفقه نوشته اند؟نام کتاب و تعداد جلد و قیمت آن و محل تهیه آن را میخواستم.
ممنون و خدا خیرتون بده.من طلبه مدرسه میرزاحسین اصفهان هستم
سلام علیکم در درجه اول باید معلوم کنید که هدفتان از یادگیری عربی چیست؟ آیا هدفتان همان هدف حوزوی از یادگیری این علوم است یا هدفتان همان هدفی است که خارج از حوزه، یادگیرندگان عربی دنبال میکنند؟ به عنوان مثال، یادگیری عربی در حوزه، دارای یک سلسله دروس مشخص است که در نهایت با مطالعه آنها، فهم عمق معنا حاصل میشود که برای اجتهاد مورد نیاز است اما ادبیات عرب، در خارج از حوزه نیز مطالعه میشود که به منظور فهم کلام عرب و تکلم میباشد. این فایل ها بر اساس کتاب صرف ساده بیان شده که منبع اصلی درس… بیشتر بخوانید
برای حرکت با این فایلها چه کتابی باید تهیه شود؟
ضمنا اینجانب در حال شرکت در کلاسهای ترم یک قواعد عربی کانون زبان با کتاب آموزش صرف کشفی هستم
۱- شرح انموذج
۲- شرح مختصر المعانی
آیا فایل آموزشی از کتاب بدایه النحو دارید؟
متشکر.
اگرمی شود پی دی اف فرهنگ لغت معجم الوسیط جدید سال۱۳۹۵ را بگذارید.
لطفا جدید باشد.مال سال۱۳۹۵.
لطفا دی اف جامع المقدمات سأل ۱۳۹۵ هم بگذارید+پی دی اف صرف ساده سال ۱۳۹۵+پی دی اف صرف متوسطه آقای حمید محمدی( جدید:سال۱۳۹۵ )
برنامه های کامپیوتری واندرویدی آن راهم بفرستید.
باتشکر.
ببخشید ممکن هست موضوعات تحقیقی صرفی هم بزارید. تشکر
البته زیاد از این وارد هست
از سایت عالیتان تشکر ویژه دارم
این جوری اذیت میشیم
خدانگهدار
سلام مجدد و عرض پوزش ببخشید چرا ۲۰ تا ۳۰ تا از درس ها افتاده و شماره شان نیست لطفا یک صرف ساده کامل منتشر کنید با توجه به اینکه علم صرف فقط در پایه اول در قالب کتاب صرف ساده تدریس میشه و خیلی برای طلبه ها مهمه .و دومم اینکه گاهی با فرمت تصویری و گاهی ریل پلیر و گاهی ام پی تری اپلود شده و بعضی شمارگان درس ها نیز ثبت نشده از جمله فایل ۲۷ و ۲۸ که باید مثل فایل های قبلی شماره داشته باشه تا موقع گوش دادن پیوستگی دروس حفظ بشه و از… بیشتر بخوانید
آرشیو ۹۴-۹۳ کاملتر است و سال بعد با کیفیت بالاتر ضبط شده اما فقط ترم اول است
میتوانید از آرشیو استاد راسل نیز استفاده کنید
عذر خواهم بنده طلبه نیستم هنوز،سوالی داشتم
صرفی که در سال ۹۴-۹۵ تدریس شده ، مانند سال قبلش موضوع بندی نشده
آیا تفاوتی مبنی بر تکامل وجود داره؟
کدام رو برای آموزش پیشنهاد میفرمایید؟
خدا اجرتان دهد
لطف کنید از جلسات ۱۱۳ به بعد رو هم موضوعاتش رو مشخص کنید تا بتونیم به صورت موضوعی جلسات رو دانلود کنیم
ممنون
با عرض سلام و ادبتالار گفتگوی اساتید صرف با آدرس http://forum.tmd.irپذیرای نکات صرفی و یا محتوای آموزشی صرف جهت تدریس اساتید صرف تمام مدارس حوزه های علیمه کشور میباشد و حضور علمی شما در تالار باعث ارتقای متون جدید صرفی و اساتید صرف خواهد شد همچنین جهت دسترسی آسان به محتوای سایت کانالی در پیام رسان اجتماعی ایرانی سروش فعالیت میکند (آدرس: http://sapp.ir/sarf.tmd )در این آدرس هم میتوانید برنامه سروش را دریافت نمایید http://forum.tmd.ir/posts/t135-khnl-Tl-rsny-w-dryft-swlt-styd برای حضور در رتبه اساتید در تالار و ارتقای سطح دسترسی به محتوا در صورت تدریس صرف در مدارس مشخصات خود را از طریق صندوق پستی… بیشتر بخوانید
من این صوتهای بخش اسمش رو گوش دادم… ایشون بسیار کم به مطالب صرفی اشاره میکنن… و دائما دارن متن نه چندان قویِ صرف ساده را ترکیب میکنن خب بجای صرف تجزیه و ترکیب یا صمدیه درس میدادند…
فکر کنم خیلی درست نیست!!!
(این انتقاد ما رو اگه امکانش هست به ایشون برسونید)